فست فود

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی برای کاهش وزن

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی

سالاد سزار یک سالاد ایتالیایی است که محبوبیت زیادی در دنیا و همچنین ایران دارد و اکثر افراد از آن به عنوان یک وعده غذایی اصلی در طول روز استفاده می‌کنند. سالاد سزارهایی که در برخی از رستوران‌ها و فست فودی‌ها آماده می‌شوند با سس خامه‌ای که از مواد پرچربی نظیر زرده تخم مرغ و روغن زیتون تهیه می‌شود و همچنین کروتون (نان‌های حجیم) سرو می‌شوند در نتیجه آن‌ها را می‌توان در دسته غذاهای پرکالری و چاق کننده قرار داد که چندان سالم نیستند.
اگر وزن زیادی دارید و یا اینکه ورزشکار هستید و از طرفی نیز به خوردن سالاد سزار علاقه‌مند هستید می‌توانید با آموزشی که در ادامه داده‌ایم یک سالاد سزار رژیمی خوشمزه و پر از فایده را در منزل آماده کرده و از میل کردن آن لذت ببرید.

مواد لازم تهیه سالاد سزار رژیمی

برای تهیه سالاد سزار کم کالری ابتدا مواد ذکر شده در جدول زیر را آماده کنید.

مواد لازم مقدار لازم
نان تست سبوس‌دار چند عدد
پودر سیر نصف قاشق چایخوری
ماست یونانی ساده بدون چربی 3 قاشق غذاخوری
حبه سیر 2 عدد
آب لیمو 3 قاشق غذاخوری
خردل دیژون 1 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان رنده ‌شده 4 قاشق غذاخوری یا یک چهارم فنجان
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
کاهو ترجیحاً کاهوی رومی 4 فنجان
پیاز (برش نازک) یک چهارم فنجان
سینه مرغ یک عدد (معادل 200 گرم)
نمک، فلفل سیاه و پونه کوهی به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی

دستور تهیه غذایی که در این بخش برای سالاد سزار رژیمی آموزش داده‌ایم به گونه‌ای است که در طعم سس تغییری ایجاد نمی‌کند و همان خوشمزگی رستورانی را به سالاد سزار شما می‌دهد با این تفاوت که کم کالری‌تر و مفیدتر می‌باشد. برای آماده کردن سالاد سزار کم کالری مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. در یک کاسه کوچک نمک، روغن زیتون و پونه کوهی را ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید. سینه مرغ را در داخل یک کیسه زیپ‌دار قرار داده و مواد مخلوط شده را به آن اضافه کنید و در کیسه را ببندید. سپس مرغ را به مدت حداقل یک ساعت و یا در صورت امکان به مدت یک شب در یخچال قرار دهید تا مرینیت (مزه‌دار) شود.
  2. برای تهیه نان تست تکه شده (کروتون) ابتدا فر را روشن کرده و آن را روی دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا گرم شود. نان‌های تست‌ سبوس‌دار را به شکل مکعبی خرد کنید و بر روی آن‌ها روغن زیتون را اسپری کرده و پودر سیر بپاشید.
  3. روی سینی فر را با فویل بپوشانید و تکه‌های نان تست را روی آن قرار داده و در داخل فر قرار دهید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و تا زمانی که نان‌ها به خوبی ترد و طلایی شوند صبر کنید. هر چند دقیقه یک بار نان‌های تست را زیر و رو کنید تا هر دو طرف آن‌ها به خوبی طلایی شوند.
  4. در این مرحله نوبت به درست کردن سس رژیمی سالاد سزار می‌رسد. حبه‌های سیر، ماست یونانی، نیمی از پنیر پارمزان، آب لیمو، خردل دیژون، فلفل سیاه را در یک مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا تمامی مواد کاملاً به صورت یکدست آماده شوند. اگر دوست دارید می‌توانید بر حسب ذائقه خود از سبزی‌های خشک معطر نیز در تهیه سس استفاده کنید. سپس سس را در داخل ظرف درب بسته ریخته و آن را در داخل یخچال قرار دهید.
  5. یک گریل یا یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید و مرغ‌های مزه‌دار شده‌ای که از یخچال خارج کرده‌اید را روی آن بپزید و آماده کنید. با توجه به سلیقه خود مرغ‌ها را ریش ریش و یا تکه تکه کنید.
  6. پس از آماده کردن کروتون، سس و مرغ گریل شده نوبت به خود سالاد سزار رژیمی می‌رسد. ابتدا کاهوها را به قطعات نسبتا درشت خرد کنید و سپس باقی‌مانده پنیر پارمزان و پیاز خلال شده را به آن اضافه کنید. سس را از یخچال خارج کرده و روی سالاد بریزید و در آخر تکه‌های مرغ گریل شده را همراه با نان کروتون روی سالاد بریزید. توصیه می‌کنیم قبل از سرور سالاد آن را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

نکات مهم برای داشتن سالاد سزار رژیمی کامل

با رعایت چند نکته ساده زیر، می‌توانید سالاد سزار رژیمی کامل و خوشمزه‌ای را آماده کنید.

  • استفاده از کاهو رومی تازه بهترین گزینه برای تهیه سالاد سزار کم کالری است.
  • می‌توانید از سبزیجاتی نظیر خیار، هویج، جعفری، ریحان و شاهی به جای کروتون استفاده کنید.
  • خودتان پنیر پارمزان را رنده کنید.
  • برای اینکه مرغ گریل خوشمزه‌تر شود از فلفل سیاه استفاد کنید.
  • سعی کنید از مرغ سرخ شده و نان‌های حجیم روی سالاد استفاده نکنید تا ارزش غذایی سالاد سزار رژیمی شما حفظ شود.
  • برای اینکه سالاد مقوی‌تری داشته باشید می‌توانید از موادی مانند ماهی‌تن، نخود فرنگی یا توفو نیز استفاده کنید.

ویژگی های سالاد سزار رژیمی

با توجه به ویژگی‌هایی که سالاد رژیمی سزار دارد آن را می‌توان یک سالاد رژیمی کم چرب و یک وعده غذایی مقوی و سالم دانست که دارای فواید زیر برای سلامتی می‌باشد.

1- استفاده نکردن از سس‌های پرچرب و خامه‌ای و چربی اشباع شده در تهیه این سالاد سبب شده تا میزان کالری آن کمتر شود و در نتیجه برای کاهش وزن مفید باشد.
2- در ترکیبات این سالاد موادی چون پنیر حاوی پروتئین و مرغ وجود دارد که به ساخت بافت‌های بدن کمک می‌کنند.
3- کاهو از جمله سبزیجاتی است که حاوی فیبر می‌باشد و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک زیادی می‌کند.
4- در تهیه این سالاد از مواد غذایی که دارای ویتامین‌هایی چون C، A، K ، مواد معدنی مانند آهن و کلسیم هستند استفاده می‌شود در نتیجه برای سلامتی قلب، استخوان و دیگر اعضای بدن می‌تواند مفید باشد.

طرز تهیه سالاد رژیمی برای کاهش وزن که در این مقاله آمده است دقیقا طعمی شبیه به سالاد سزار کلاسیک رستورانی دارد اما کم کالری و سالم‌تر است. البته بسیاری از افراد بخاطر پرمشغله بودن وقت کافی برای تهیه این سالاد را ندارند. اگر منطقه زندگی و یا محل کارتان در منطقه اکباتان است فست فود شادی یکی از بهترین مکان‌ها برای تهیه سالاد سزار سالم و خوشمزه است.

سالاد سزار با مرغ گریل و سالاد سزار با مرغ سوخاری از سالادهای پرطرفدار در فست فود شادی اکباتان هستند که با تازه‌ترین و سالم‌ترین مواد اولیه تهیه شده‌اند و میزان روغن آن‌ها به قدری است که باعث دل‌زدگی و افزایش وزن نمی‌شود. فست فود شادی در راستای مشتری مداری سالاد سزار سفارش داده شده را به سرعت آماده کرده و در بسته بندی مناسب و در کمترین زمان به دست شما می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *