پیتزا

11 دلیل محبوبیت پیتزا که باید بدانید!

۱۱ دلیل محبوبیت پیتزا

پیتزا یکی از غذاهای محبوب در ایران و جهان است شاید برایتان جالب باشد بدانید که حدود ۵ میلیارد پیتزا در سرتاسر جهان در یک سال به فروش می‌رسد و در کشورمان نیز سهم قابل توجهی از فروش غذاهای فست فودی به پیتزا تعلق دارد. پیتزا به دلیل داشتن طعم خوشمزه و متنوع مورد پسند بسیاری از افراد است اما تنها این موارد دلایل محبوب بودن پیتزا نیستند. ما در این مقاله دلایل محبوبیت پیتزا را شرح می‌دهیم که خوردن آن فواید مختلفی برای شما به همراه دارد پس تا انتهای این مقاله از فست فود شادی با ما همراه باشید.

چه دلایلی پیتزا را اینقدر محبوب کرده است؟

ما در مورد فست فودها از جمله پیتزا حرف‌های منفی زیادی شنیده‌ایم اما خوردن پیتزا می‌تواند دلایل زیادی برای مفید بودن داشته باشد که بسیاری از افراد به خاطر همین فواید، پیتزا را به عنوان یک غذای مقوی در طول روز انتخاب می‌کنند. فواید پیتزا شامل موارد زیر می‌شوند:

داشتن پروتئین‌های فراوان

یک متخصص رژیم غذایی روی میزان پروتئین پیتزا تحقیقاتی را انجام داده و به این نتیجه رسیده است که هر قاچ پیتزا به طور میانگین ۱۲ گرم پروتئین دارد پس می‌توان گفت که این غذا حجم زیادی از پروتئین را داشته و می‌تواند پروتئین مورد نیاز بدن برای انجام وظایف روزانه در طول روز را به خوبی تامین کند. پروتئین یکی از مواد مغذی مورد نیاز بدن تمامی افراد است.

استفاده از سبزیجات تازه

در طرز تهیه پیتزا از سس گوجه فرنگی، خمیر و پنیر استفاده می‌شود و علاوه بر این موارد با توجه به نوع آن بسیاری از پیتزاها دارای سبزیجات مختلفی چون برگ ریحان، فلفل دلمه، ذرت و غیره هستند که همین موارد سبب مفید بودن پیتزا می‌شود. قطعاً سفارش یک پیتزا با سبزیجات تازه چون پیتزای سبزیجات می‌تواند مواد مغذی فراوانی را به بدن شما برساند.

کمک به جذب لیکوپن

لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که منشا آن در میوه‌هایی چون گوجه فرنگی، تمشک و سایر میوه‌ها با رنگ روشن قرمز است. لیکوپن موجب کاهش فشار خون و پایین آوردن نرخ کلسترول در بدن می‌شود و از آن‌جا که در پیتزاها از سس گوجه فرنگی استفاده می‌شود در نتیجه موجب جذب لیکوپن در بدن خواهد شد. جالب است بدانید که یک قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی به طور میانگین شامل ۲۰۰۰ میکروگرم لیکوپن می‌باشد از طرفی لیکوپن گوجه فرنگی‌های پخته شده نسبت به گوجه فرنگی‌های تازه سرعت جذب بالاتری دارند.

داشتن پنیر

پنیرهای استفاده شده در پیتزاها علاوه بر داشتن مقادیر زیاد کلسیم، دارای فسفر، ویتامین D و پروتئین هستند که تمامی این مواد موجب رشد سلول‌های بدن، استحکام استخوان‌ها، حفظ سلامت پوست و دندان‌ها می‌شوند و فواید زیاد دیگری را با خود به همراه دارند.

تهیه و سرو سریع

تهیه و پخت یک پیتزا زمان زیادی را نمی‌خواهد و از آن‌جا که زندگی‌های امروزی بسیار پر مشغله شده است در نتیجه خوردن یک غذای خوشمزه که به سرعت آماده می‌شود برای هر فردی می‌تواند بسیار دلچسب باشد در واقع یکی از دلایل محبوبیت پیتزا تهیه و سرو کردن سریع و آسان آن است. اگر شما می‌خواهید یک پیتزا عالی در منزل تهیه کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله “رازهای کش آمدن پنیر پیتزا را بدانید” را بخوانید.

یک وعده متعادل

پیتزا یک وعده غذایی متعادل است و می‌توانید آن را در وعده‌های مختلف چون ناهار، شام و حتی صبحانه صرف کنید و از خوردن آن لذت ببرید. شاید جالب باشد بدانید که خوردن پیتزا با مواد کم که شلوغ نباشد در وعده صبحانه می‌تواند برای شما مفید باشد و مواد مغذی را در اختیار شما قرار دهد. پیتزاهایی که دارای خمیر نازک‌تر هستند کالری کمتری نسبت به پیتزاها با خمیر ضخیم‌تر دارند و وعده متعادل‌تری محسوب می‌شوند چرا که میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات آن‌ها تعادل بهتری دارد.

کمک به داشتن استخوان‌های قوی‌تر و حفظ آن‌ها در کودکان

طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده که پنیر یک منبع خوب کلسیم برای رشد کودکان است و از طرفی از پوکی استخوان جلوگیری کرده و به حفظ آن‌ها نیز کمک می‌کند در تهیه پیتزا از پنیرهای مختلفی استفاده می‌کنند. خوردن پیتزاهایی که دارای پنیرهای گیاهی یا پنیرهای کم چرب هستند منبع خوبی از کلسیم برای بدن شما باشند و موجب حفظ استخوان‌هایتان شوند.

کمک به حفظ رژیم غذایی

انتخاب هوشمندانه یک پیتزا با پنیرهای کم چرب و سبزیجات تازه می‌تواند موجب سلامت افراد شود و در عین حال وزن آن‌ها را بالا نبرد. برای داشتن سبک زندگی سالم‌تر ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک وعده از غذای خود را گاه به گاه به خوردن یک پیتزا اختصاص دهید.

داشتن فیبر بالا در خمیر گندم

اگر در تهیه‌ی پیتزا از خمیر گندم استفاده شود پیتزا کربوهیدرات کمتر و فیبر بالاتری خواهد داشت و شما با خوردن آن مواد مغذی بیشتری به خود رسانده و از طرفی نیز زودتر سیر خواهید شد.

سفارش آسان

از دیگر دلایل محبوبیت پیتزا سفارش آسان آن است. تعداد فست فود‌هایی که در شهرها پیتزا طبخ و به فروش می‌رسانند بسیار زیاد است و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن سفارش خود را داده و تحویل بگیرید. اگر شما در اکباتان زندگی می‌کنید و می‌خواهید بهترین پیتزا اکباتان را سفارش داده و بخورید قطعاً خوردن پیتزای فست فود شادی یک تجربه بی‌نظیری را برای شما به همراه خواهد داشت. یکی از وجه تمایزات فست فود شادی نسبت به سایر فست فودها امکان سفارش اینترنتی است.

تنوع بالای پیتزا

امروزه با توجه به ذائقه و سلیقه‌ی افراد مختلف پیتزاهای مختلفی چون پیتزا پپرونی، پیتزا مخلوط، پیتزا گوشت و قارچ، پیتزا چیکن و غیره وجود دارد و همین مورد یکی از دلایل محبوبیت پیتزا در جهان است. شما می‌توانید پیتزاهای مختلف را به راحتی در منزل طبخ کرده و یا سفارش دهید. در تمامی فست فودها از جمله فست فود شادی تنوع بالایی از پیتزا برای سفارش وجود دارد. اگر می‌خواهید یک پیتزا کاملا سالم را میل کنید و نگران افزایش وزن خود هستید پیشنهاد ما به شما سفارش پیتزا ساده با روچین سبزیجات، قارچ و پنیر است.

پیتزا از غذاهای پرطرفدار در جهان است که قطعا تمامی انسان‌ها یکبار آن را خورده‌‎اند. شاید برای شما سوال باشد که چرا پیتزا اینقدر در جهان محبوب شده است؟ از دلایل محبوبیت پیتزا می‌توانیم به متنوع بودن طعم آن، داشتن پروتئین، کلسیم، کمک به حفظ رژیم غذایی و غیره را نام ببریم. ما در این مقاله به طور کامل دلایل محبوبیت پیتزا را شرح داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *