پیتزا

رازهای کش آمدن پنیر پیتزا را بدانید!

رازهای کش آمدن پنیر پیتزا

یکی از غذاهایی که در سرتاسر دنیا محبوبیت و طرفداران بسیاری دارد پیتزا است و دلیل این موضوع را می‌توان ظاهر، طعم خوشایند و پنیری دانست که با جدا کردن تکه‌های پیتزا کش می‌آید و هر کسی از کوچک تا بزرگ را به خوردن آن وسوسه می‌کند.

بیشتر افراد دوست دارند که در خانه پیتزای سالمی را تهیه کنند و زمان زیادی را برای درست کردن آن صرف می‌کنند ولی در اکثر مواقع پیتزای آماده شده شباهتی به پیتزاهای فست فودی ندارد و پنیر آن به خوبی کش نمی‌آید. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و دوست دارید که ترفندهای کش آمدن پنیر پیتزا به روش خانگی را بدانید پس تا آخر این مقاله از فست فود شادی اکباتان همراه ما باشید تا پنیر فوق العاده کش‌دار و خوشمزه‌ای را بتوانید درست کنید.

فوت و فن های کش دار شدن پنیر پیتزا

ترفندهایی که در این بخش جهت کش آمدن پنیر پیتزا آموزش داده‌ایم توسط سرآشپزهای مختلف دنیا انجام شده‌اند و کاملاً امتحان شده هستند و نتیجه تضمینی خواهند داشت. نکات کش دار شدن پنیر پیتزا به روش خانگی شامل موارد زیر می‌شود.

یخ زدایی پنیر پیتزان

بیشتر افراد پنیر پیتزا را در درون فریزر نگهداری می‌کنند و پنیر پیتزا یخ زده بافت به هم چسبیده و سفتی دارد و به همین دلیل با مواد پیتزا به راحتی ترکیب نشده و باعث کش دار شدن پیتزا نمی‌شود. در نتیجه پنیر را به مدت حداقل نیم ساعت قبل، از فریزر خارج کرده و در محیط آشپزخانه قرار دهید تا یخ آن کاملاً باز شود و زمانی که نرم شد آن را در میانه و روی مواد پیتزا بریزید.‌ این نکته را نیز به یاد داشته باشید که بهتر است پنیر را به صورت رنده شده استفاده کنید.

خیس کردن پنیر پیتزا

شاید جالب باشد بدانید که رطوبت در کشدار شدن پنیر پیتزا تاثیر زیادی دارد و با کمک گرفتن از مقداری کمی آب می‌توان میزان کشسانی پنیر پیتزا را بالا برد. قبل از اینکه پنیر پیتزا را روی سطح مواد بریزید و آن را در داخل فر قرار دهید با کمک یک اسپری، آب سرد را روی پنیر به صورت یکسان اسپری کنید دقت داشته باشید که در اسپری کردن آب زیاده‌روی نکنید و همین که چند قطره آب روی پنیر پیتزا پاشیده شود کافیست در آخر چند دقیقه منتظر بمانید تا پنیر رطوبت را به خودش بگیرد.

اضافه کردن کره

یکی از دلایلی که باعث کش نیامدن پیتزا خانگی می‌شود خشک بودن و نداشتن چربی کافی پنیر پیتزا است و با دانستن این موضوع و با استفاده از این روش می‌توانید پنیر پیتزا کش دارتری داشته باشید. کافی است مقداری کره را رنده کرده و یا آن را با حرارت سماور و یا کتری ذوب کنید. کره رنده شده و یا کره ذوب شده را به صورت اسپری روی سطح پنیر بریزید و در آخر نیز اسپری آب سرد را فراموش نکنید. اگر طعم کره را دوست ندارید می‌توانید از روغن‌های مایع چون روغن زیتون به صورت اسپری برای این منظور استفاده کنید.

ترکیب دو پنیر مختلف با یکدیگر

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای کش آمدن پنیر پیتزا به روش خانگی این است که دو مدل متفاوت از پنیر پیتزا را با هم ترکیب کنید.‌ در داخل یک ظرف مناسب رشته‌های درشت و ریز دو نوع پنیر یخ زده را با استفاده از قاشق یا دست به صورت کامل با یکدیگر ترکیب کنید و سپس تمامی سطح پیتزا را با ترکیب به دست آمده پوشش دهید پیتزا را در داخل فر گذاشته و منتظر نتیجه کار خود باشید.

داغ کردن فر قبل از پخت پیتزا

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از قرار دادن مواد پیتزا در فر، آن را گرم کنید یعنی به مدت ۱۰ دقیقه فر را روی حرارت ۱۵۰ درجه قرار دهید تا کاملاً گرم شود و سپس مواد پیتزا را در داخل محفظه فر قرار دهید. در صورتی که داخل فر به اندازه کافی گرم نباشد پنیر پیتزای شما باز نشده و در نهایت به خوبی کش نمی‌آید و البته این نکته را نیز فراموش نکنید که حرارت بیش از حد نیز باعث می‌شود پنیر پیتزا گل نیاندازد و خشک ‌شود و به اندازه کافی کش نمیاد و حتی ممکن است پنیر بسوزد.

پخت پیتزا در دمای بالا

مناسب بودن دمای فر تاثیر بسزایی در کش دار شدن پنیر پیتزا دارد. اگر دمای فر به درستی تنظیم شود پنیر در دمای مناسب ذوب خواهد شد و بیشتر کش می‌آید. هنگامی که نقطه‌های طلایی یا قهوه‌ای روشن ریزی روی پنیر پیتزا مشاهده کردید در این زمان به اصطلاح می‌گوییم که پنیر گل انداخته و نشانه پخت پیتزا است.‌ برای رسیدن به این مرحله باید فر را روی حرارت ۲۷۰ درجه سانتی‌گراد قرار داده و به مدت ۷ دقیقه منتظر بمانید تا پیتزای شما آماده شود.

استفاده از پنیر پیتزای مرغوب

برندهای مختلفی هستند که در زمینه تولید انواع پنیر پیتزا فعالیت دارند ولی به صورت یقین و قطعی نمی‌توانیم بگوییم که کدام برند بهتر است. ولی این نکته را به یاد داشته باشید که هرچه میزان چربی، رطوبت و ph پنیر بیشتر باشد کیفیت بالاتری دارد و پس از پخت بیشتر کش می‌آید. در زمان خرید پنیر پیتزا همیشه خرید خود را از برندهای معتبر و مرغوب انجام دهید و همچنین به ظاهر پنیر نیز دقت کنید، پنیر پیتزا مرغوب حالتی نرم و لاستیکی دارد و همچنین دارای رنگ و بافت یک دستی است.

جادویی به اسم پنیر موزارلا

پنیر موزارلا در مقایسه با دیگر پنیرها خاصیت کشسانی زیادتری دارد و بیشتر کش می‌آید و برای درست کردن لازانیا و انواع پیتزا چون پیتزا پپرونی، پیتزا چیکن و … بسیار مناسب است. البته پنیر موزارلا طعم و عطر خاصی ندارد و آن را با پنیرهای دیگری به ویژه پنیر گودا مخلوط می‌کنند. ابتدا پیتزا را داخل محفظه فر قرار دهید و بعد از 5 دقیقه آن را بیرون بیاورید و ترکیب دو پنیر (گودا و موزارلا) را روی پیتزا بریزید و دوباره آن را داخل فر قرار دهید بعد از گذشت 7 دقیقه پیتزا شما آماده سرو و خوردن است.

خسیس نبودن در استفاده از پنیر

یک راز کش آمدن پنیر پیتزا، این است که در استفاده از آن دست و دلباز باشید. روی هر لایه از موادی که می‌چینید حتما پنیر پیتزا بریزید و در آخر روی سطح پیتزا نیز باید به اندازه‌ای پنیر بریزید که کل مواد را بپوشاند. برای اینکه محل‌های برش هم کش بیاید می‌توان قبل از پخت کامل پیتزا، آن را از محفظه فر بیرون آورده و برش بزنید و روی محل برش‌ها پنیر بریزید و سپس مجددا پیتزا را در داخل فرد قرار دهید.

ریز خرد کردن مواد پیتزا

برای اینکه پنیر پیتزای شما کشدارتر شود حتما مواد را به صورت کاملا ریز خرد کنید تا حرارت به خوبی به پنیر برسد و ذوب شود. همچنین در لایه آخر از مواد زیادی روی پیتزا استفاده نکنید چون اگر مواد زیادی با ابعاد بزرگ روی پیتزا باشد گرمای کافی به پنیر نخواهید رسید و ممکن است در بعضی قسمت‌ها پنیر ذوب شود و در قسمت‌های دیگر کاملا آب نشود و در نتیجه پنیر پیتزا به اندازه کافی کش نمی‌آید پس همیشه به یاد داشته باشید که روی پیتزا را با پنیر پر کنید تا با حرارت ذوب شود و بیشتر کش بیاید.

با راهکارهایی که گفتیم شما می‌توانید در منزل خود پیتزایی آماده کنید که شبیه به نسخه‌‌های رستورانی و فست فودی باشد و از کش آمدن و طعم خوشمزه آن لذت ببرید. البته گفتنی است که کش ‌آمدن پنیر پیتزا با روش تولید، شیر استفاده شده برای تهیه و مدت ‌زمان پخت آن نیز در ارتباط است.

1 دیدگاه در “رازهای کش آمدن پنیر پیتزا را بدانید!

  1. احسان نجاتی گفت:

    عالی بود متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *