فست فود

پر طرفدارترین فست فودها + معرفی 8 فست فود پرسفارش در ایران

۸ تا از پر طرفدارترین فست‌فود ها در ایران

فست فود (fast food) یک لغت انگلیسی و به معنای غذای سریع یا فوری است و همان‌طور که از نامش پیداست غذایی‌هایی را شامل می‌شود که به سرعت طبخ و آماده می‌شوند. فست فودها معمولا سرخ شده هستند و با پودر سوخاری، مقدار فراوانی پنیر پیتزا و روغن تهیه می‌شوند که در دسته غذاهای خانگی قرار نمی‌گیرند و به غذاهایی گفته می‌شوند که در منوی غذایی رستوران‌ها و فست فودی‌ها وجود دارند.

امروزه مشغله کاری و شخصی افراد جامعه زیاد شده است و همین موضوع سبب شده تا در مقایسه با گذشته بیشتر به استفاده از غذاهای فست فودی و آماده تمایل داشته باشند. تنوع غذاهای فست فودی بسیار بالا است و طعم منحصر به فرد و دلنشینی دارند در نتیجه برای هر سلیقه و ذائقه‌ای می‌توان یک غذای مناسب را از بین غذاهای فست فودی یافت. این ویژگی در کنار قیمت مقرون به صرفه و امکان سفارش فست فودها به صورت آنلاین، باعث شده است تا به یکی از محبوب‌ترین انواع غذاها نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان تبدیل شوند.

اگر علاقمند به خوردن غذاهای فست فودی هستید حتما دوست دارید که بدانید کدام فست فودها در ایران محبوب‌تر و پرطرفدارتر هستند پس تا آخر این مقاله از فست فود شادی همراه ما باشید تا با لیستی از پر طرفدارترین فست فودها در ایران آشنا شوید

8 فست فود پرسفارش در ایران

غذاهایی که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم جزو پرسفارش‌ترین غذاهای فست فودی در کشورمان هستند و بدون شک تمامی شما یک بار هم که شده آن‌ها را طول زندگی خود امتحان کرده‌اید. برخی از این غذاها طرز تهیه راحت و آسانی دارند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که آن‌ها را در منزل خود تهیه کنند.

پیتزا

پیتزا یک غذای ایتالیایی است و صدرنشین لیست محبوب‌ترین فست فودها در ایران می‌باشد. پیتزا به دلیل داشتن نان ترد، پنیر کش‌دار و طعم دلنشین از محبوبیت بالایی در بین تمامی گروه‌های سنی از بزرگ گرفته تا کوچک برخوردار است. معمولاً پیتزا را با گوشت، مرغ به همراه پنیر پیتزا و انواع مختلفی از سبزیجات چون قارچ، فلفل دلمه‌ای، ذرت و…. تهیه می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بارز پیتزا این است که شما با توجه به سلیقه، سن و ذائقه خود می‌توانید پیتزا را با طعم‌های مختلف و مواد اولیه متفاوت تهیه کنید و یا آن را از فست فودی‌ها سفارش دهید. برای برای مثال افرادی که وگان (گیاه‌خوار) هستند پیتزا سبزیجات را برای خوردن انتخاب می‌کنند و افرادی که تمایلی به خوردن سوسیس، کالباس یا گوشت قرمز ندارند و می‌خواهند یک پیتزا سالم بخورند به سراغ پیتزا چیکن یا همان پیتزای قارچ و مرغ می‌روند. اگر دوست دارید که پیتزا را در منزل خود درست کنید پیشنهاد می‌کنیم که دو مقاله رازهای کش آمدن پنیر پیتزا را بدانید! و طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی به روش حرفه ای را مطالعه کنید.

سیب‌ زمینی سرخ شده

یکی دیگر از غذاهای فست فودی که در بین ایرانیان بسیار محبوب است سیب زمینی سرخ شده می‌باشد و در حالی که قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد از طعم فوق العاده بی‌نظیری نیز برخوردار است و افراد با هر سنی طعم آن را می‌پسندند. این غذای فست فودی در انواع مختلفی چون سیب زمینی سرخ شده ساده، سیب زمینی تنوری، سیب زمینی با سس قارچ، سیب زمینی پنیری و… تهیه می‌شود. برخی از افراد این غذاها را به‌عنوان یک میان وعده استفاده می‌کنند و برخی از افراد نیز آن‌ها را به عنوان پیش غذا سرو می‌کنند.

همبرگر

یکی دیگر از محبوب‌ترین فست فودها در ایران همبرگر است که به عنوان غذایی خوشمزه شناخته می‌شود. برای درست کردن همبرگر از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود و همراه با گوجه فرنگی، خیارشور، کاهو و انواع سس و پنیر پیتزا و در نان ویژه خود سرو می‌شود. گفتنی است که برخی از افراد فکر می‌کنند که همبرگر و برگر هر دو یکی هستند ولی باید بگوییم که این دو با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و در واقع همبرگر خود یکی از انواع برگر است و از زیر مجموعه‌های برگر محسوب می‌شود.

فیله مرغ سوخاری

مرغ سوخاری در جایگاه چهارم در لیست پرطرفدارترین فست فودها در ایران قرار می‌گیرد و بسیاری از فست فودی‌ها آن را در منوی غذایی خود جای داده‌اند. اگر یکبار طعم مرغ سوخاری را چشیده باشید به دلیل مزه لذیذی که دارد بدون شک طعم آن را به دیگر روش‌های طبخ مرغ ترجیح داده‌اید. این غذای فست فودی از قسمت‌های اصلی مرغ یا جوجه گوشتی چون ران، بال و سینه درست می‌شود و در طبخ آن از پودر سوخاری برای اینکه یک لایه ترد و شکننده در اطراف مرغ ایجاد شود استفاده می‌کنند که پودر سودخاری علاوه بر این، طعم دلپذیری نیز به این غذا می‌بخشد. مرغ سوخاری معمولاً با انواع سس‌ها نظیر سس خردل عسل، سس باربیکیو و سس مایونز به صورت ساندویچ و یا به صورت خوراک در کنار سیب‌ زمینی سرخ شده سرو می‌شود.

ساندویچ هات داگ

ساندویچ هات داگ از ساندویچ‌های پر طرفدار نه تنها در ایران، بلکه در تمام جهان است. این ساندویچ طعم فوق العاده لذیذی دارد و معمولا با انواع سبزیجات مختلف و سس مخصوص سرو می‌شود. طرز تهیه ساندویچ هات داگ سخت نیست و می‌توانید آن را در خانه و به هر شکلی که دوست دارید درست کنید و یا آن را به صورت آماده از فست فودی‌ها و یا رستوران‌ها سفارش داده و تهیه کنید.

ساندویچ سوسیس بندری

سوسیس بندری که با نام خوراک بندری نیز شناخته می‌شود یکی از غذاهای ایرانی است که اکثرا در شهرهای جنوبی کشور تهیه می‌شود و در دسته غذاهای نیمه‌ فوری قرار می‌گیرد. مواد تشکیل دهنده ساندویچ سوسیس بندری شامل سوسیس (کوکتل)، پیاز فراوان، رب گوجه فرنگی، فلفل سیاه یا قرمز و نمک است، برخی از افراد برای درست کردن این ساندویج از سیب زمینی سرخ شده نیز استفاده می‌کنند. سوسیس بندری معمولاً با نان ساندویچی به همراه سس تند و به صورت داغ سرو می‌شود.

پاستا

پاستا یک غذای اصیل ایتالیایی است و از جمله فست ‌فود‌های محبوب و معروف در تمام دنیا به شمار می‌‌آید. امروزه پاستا در اشکال مختلفی چون اسپاگتی، لینگوینی، فتوچینی، ریگاتونی و …  درست می‌شود. این غذا معمولاً به همراه سس‌های گوناگونی چون سس قارچ، سس گوجه ‌فرنگی، سس پستو و … سرو می‌شود و برخی از افراد برای اینکه پاستا طعم بهتری داشته باشد به آن مرغ، گوشت، ماهی، ژامبون، سبزیجات و پنیر پیتزا اضافه می‌کنند. پاستا چیکن آلفردو و پاستا بیف آلفردو دو نوع از معروف‌ترین انواع پاستا هستند که در تمامی جهان و همچنین ایران پرطرفدار می‌باشند.

فلافل

فلافل آخرین غذایی است که در لیست پرطرفدارترین فست فودها در ایران قرار دارد. فلافل در واقع یک غذای عربی با طعم جذاب و مزه بی‌نظیری است که با انواع سس و ترشی‌های تند خاصی سرو می‌شود و بسیاری از ایرانیان طعم آن را دوست دارند و به همین دلیل امروزه در هر خیابانی یک فلافل فروشی وجود دارد. طرز تهیه فلافل ساده است و از ترکیب نخود، سیب زمینی، سیر، پیاز، جعفری خرد شده و ادویه‌های مختلف درست شده و در روغن سرخ می‌شود و در آخر آن را در نان ساندویچی کنار گوجه، خیارشور، کاهو، ترشی و سس‌های مختلف سرو می‌کنند.

امروزه درصد بالایی از افراد جامعه علاقمند به خوردن غذاهای فست فودی دارند و یکی از دلایل اصلی این مسٔله بالا بودن تنوع مزه و طعم این غذاها است و با هر مزاج و سلیقه‌ای سازگاری دارند. در این مقاله لیستی از پر طرفدارترین غذاهای فست فودی در ایران را معرفی کردیم که در بین آن‌ها پیتزا و انواع ساندویچ به ویژه همبرگر پرسفارش‌تر هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *