فست فود

طرز تهیه سس قارچ خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سس قارچ به روش رستورانی

سس قارچ جزو خوشمزه‌ترین سس‌های رستورانی است که از آن به عنوان یک چاشنی در سرو ساندویچ، برگر، پاستا، سیب زمینی، استیک و … استفاده می‌شود و طعمی بی‌نظیر و دلپذیر را به این غذاها می‌بخشد. امروزه سس قارچ خامه‌ای طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی هستند که دوست دارند طرز تهیه آن را بدانند.

آماده سازی سس قارچ زمان زیادی نمی‌برد و مواد اولیه آن نیز قابل دسترس است پس هر شخصی می‌تواند آن را در منزل خود به راحتی آماده کند. در این مقاله طرز تهیه سس قارچ با خامه و آرد را به روش رستورانی همراه با نکات مهم آن آموزش داده‌ایم پس اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به خوردن این سس دارید این مقاله از فست فود شادی اکباتان را از دست ندهید و تا آخر آن همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سس قارچ رستورانی

در جدول زیر مواد لازمی که جهت تهیه سس قارچ خامه ای لازم است را آورده‌ایم می‌توانید آویشن را حذف کنید و یا اگر دوست دارید سس شما تندتر شود از مقدار بیشتری فلفل استفاده کنید.

مواد لازم مقدار لازم
قارچ 250 گرم
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری
خامه 1 پیمانه
پنیر پیتزا 2 قاشق غذاخوری
شیر 1 پیمانه
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم
جعفری ساطوری و ریز شده به مقدار دلخواه

طرز تهیه سس قارچ خامه ای به روش رستورانی

طرز تهیه سس قارچ به روش رستورانی که در این مقاله آموزش آن را داده‌ایم بر پایه آرد و شیر می‌باشد و بدون سس مایونز تهیه می‌شود در نتیجه نسبت به سس قارچ‌هایی که با مایونز درست می‌شوند از کالری کمتری برخوردار است و سالم‌تر می‌باشد. اگر دوست دارید سیب زمینی با سس قارچ یا هر غذای دیگری را با این سس تهیه کنید مراحل زیر را به درستی و مرحله به مرحله انجام دهید.

مرحله اول

برای تهیه سس قارچ و خامه ابتدا قارچ‌ها را به خوبی شسته و آبکشی کنید و سپس آن‌ها را به خوبی خشک نمایید. با استفاده از یک چاقو پوست نازک روی کلاهک قارچ‌‌ها را گرفته و آن‌ها را به صورت اسلایس یا همان ورقه‌ای خرد کنید البته اگر دوست دارید می‌توانید قارچ‌ها را به صورت نگینی و یا هر شکلی دیگری خرد نمایید.

مرحله دوم

در یک تابه مقداری روغن ریخته و قارچ‌های اسلایس شده را به آن اضافه کنید. با شعله بالا شروع به تفت دادن قارچ‌ها کنید شعله بالا سبب می‌شود تا قارچ‌ها آب نیندازند همچنین در حین تفت دادن برای اینکه قارچ‌ها سیاه نشوند آبلیمو اضافه کنید. زمانی که آب قارچ‌ها کشیده شد و سبک و طلایی شدند پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا پنیر آب شود سپس شعله را خاموش کرده و تابه را کنار بگذارید.

مرحله سوم

در ظرف دیگری کره را ریخته و روی شعله قرار دهید بعد از اینکه کره آب و مقداری داغ شد آرد را به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید این کار را تا زمانی انجام دهید که بوی خامی آرد کاملاً گرفته شود. آرد باعث می‌شود تا سس لعاب‌دار و غلیط‌تری داشه باشید. در ادامه خامه را مقداری هم بزنید تا بافت آن یک دست و نرم شود و سپس آن را همراه شیر به آرامی به آرد اضافه کرده و هم بزنید تا سس قوام پیدا کند. توجه داشته باشید  که شیر و خامه را حدود یک ساعت از قبل در دمای محیط قرار دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله قارچ‌هایی را که از قبل سرخ کرده‌اید را همراه با فلفل سیاه، آویشن و نمک به سس اضافه ‌کنید و هم بزنید. سس باید تا زمانی روی شعله بماند که به غلظت دلخواه شما برسد.

مرحله پنجم

زمانی که سس قارچ با خامه و آرد به غلظت مورد نظر شما رسید شعله را خاموش کنید. در ظرف سرو شنیسل مرغ، سیب زمینی، استیک، برگر و یا هر نوع غذای دیگری که مد نظرتان است قرار دهید. جهت تزیین نیز  مقداری جعفری خرد شده بر روی سس قارچ خود استفاده کنید.

نکات کلیدی تهیه سس قارچ با خامه و آرد

1- در زمان تهیه سس قارچ و خامه می‌توانید از جعفری ساطوری شده نیز برای اینکه طعم بهتری داشته باشد استفاده کنید. برای این منظور کافیست که در مرحله آخر پخت، جعفری را به سس قارچ اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا جعفری‌ها نرم شده و به خوبی با سس مخلوط شوند.

2- برخی از افراد برای اینکه طعم بیشتری به این سس دهند در حین تفت دادن قارچ‌ها مقداری سیر رنده شده نیز اضافه می‌کند.

3- غلظت سس قارچ به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد و اگر که می‌خواهید یک سس قارچ غلیظ داشته باشید بهتر است که اجازه دهید تا بیشتر روی حرارت پخته شود البته این نکته را نیز فراموش نکنید که سس قارچ بعد از چند دقیقه از پخت مقداری سفت می‌شود از اون رو توصیه می‌کنیم که این سس را زیاد سفت و غلیظ درست نکنید.

4- اگر دوست دارید که سس قارچ رژیمی و کم کالری‌تر تهیه کنید از خامه کمتری در درست کردن آن استفاده کنید.

5- دستور پخت سس قارچ در همه جا یکسان نیست برای مثال برخی از افراد پنیر پیتزا به قارچ اضافه نمی‌کنند و در مرحله آخر پس از اینکه سس قارچ به غلظت مورد نظر رسید و قوام پیدا کرد 2 قاشق غذا خوری پنیر پارمزان را به آن اضافه می‌کنند و هم می‌زنند تا پنیر پارمزان به خوبی با مواد مخلوط شود. پنیر پارمزان رنگ سس قارچ را کرمی‌تر می‌کند و همچنین طعم پنیری خوبی به سس می‌دهد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با پنیر پارمزان و دیگر پنیرهای پیتزا داشته باشید مطالعه مقاله انواع پنیر پیتزا کش دار و خوشمزه را بشناسید برای شما مفید خواهد بود.

خواص سس قارچ

در تهیه سس قارچ از مواد مختلفی استفاده می‌شود و خواصی که در ادامه برای سس قارچ بیان کرده‌ایم مربوط به وجود شیر، قارچ، جعفری و سیر در این سس است.

طرز تهیه سس قارچ خانگی به روش رستورانی

 

  • کلسترول خون را تنظیم می‌کند.
  • به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.
  • باعث افزایش سیستم دفاعی بدن می‌شود.
  • به سلامت و تقویت قلب کمک می‌کند.
  • موجب تنظیم قند خون بدن می‌شود.
  • از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
  • دارای اثرات ضد باکتریایی است.

در این مقاله از فست فود شادی طرز تهیه سس قارچ به روش رستورانی را آموزش دادیم و شما را با خواص آن نیز آشنا کردیم. البته گفتنی است روش‌های متفاوتی برای درست کردن این سس وجود دارد و همچنین برای تهیه آن می‌توانید براساس ذائقه و خواسته خود مقدار مواد اولیه را کم یا زیاد کنید و یا از موادی که دوست دارید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *