فست فود

سالم ترین و کم کالری ترین فست فودها را بشناسید

سالم ترین و کم کالری ترین فست‌فودها

در دنیای امروزی تغییرات عمده‌ای در سبک زندگی مردم جامعه ایجاد شده است و در مقایسه با گذشته بیشتر به مصرف غذاهای فست فودی روی آورده‌اند و همین مسئله سبب شده در هر محله و خیابانی تعداد زیادی فست فودی و ساندویچی دیده شود.
براساس تحقیقاتی که در رابطه با علاقه افراد به مصرف غذاهای فست فودی صورت گرفت مشخص شد که حدود ۶۵ درصد از جوان‌ها و نوجوان‌ها علاقه شدیدی به خوردن غذاهای فست فودی دارند و ۱۰ درصد از افراد میانسال و سالمند به این نوع غذاها علاقه دارند که همین اعداد و ارقام نشان می‌دهد که غذاهای فست فودی جزو غذاهای پرمصرف جامعه امروزی تلقی می‌شوند.
بسیاری از غذاهای فست فودی در گروه غذاهای پرکالری و ناسالم قرار می‌گیرند و با توجه به اینکه اغلب مردم با مشکل اضافه وزن روبرو هستند از این رو سعی می‌کنند که کمتر به مصرف این غذاها روی بیاورند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید ولی علاقه زیادی به خوردن فست فود دارید این مقاله از فست فود شادی اکباتان را از دست ندهید تا سالم ‌ترین و کم کالری ‌ترین فست فودها را بشناسید و آن‌ها را در وعده‌های غذایی خود جای دهید.

معرفی 6 فست سالم و کم کالری

فست فودها مقدار بالایی نمک، چربی و قند دارند که همین مسئله سبب می‌شود تا مضراتی چون افزایش قند خون و چربی خون را برای افراد در پی داشته باشند ولی برخی گزینه‌های سالم‌تر نیز در دسته غذاهای فست فودی وجود دارند که می‌توانند انتخاب بهتری باشند. این گزینه‌ها شامل موارد زیر هستند

سیب زمینی تنوری

یکی از کم کالری ‌ترین و سالم ‌ترین فست فودهای دنیا سیب زمینی تنوری است که در تهیه آن از روغن مایع کمی استفاده می‌شود و می‌تواند جایگزین مناسبی برای سیب زمینی سرخ کرده باشد. برخی از افراد دوست دارند که سیب زمینی تنوری خود را با پنیر میل کنند ولی بهتر است که از پنیرهای کم کالری و کم چرب استفاده کنند. جالب است بدانید که بیشتر ورزشکاران به خصوص آن‌هایی که در زمینه فیتنس و بدنسازی فعالیت دارند از سیب زمینی تنوری به عنوان میان وعده در طول روز استفاده می‌کنند چرا که کلسترول و چربی بسیار کمی دارد و یکی از بهترین منابع تأمین مواد معدنی و کالری در بدنسازی به شمار می‌رود.

پیتزا مرغ و قارچ

پیتزا یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین غذاهای فست فودی در دنیا و همچنین در ایران است بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تمامی پیتزا‌ها جزو مضرترین و پرکالری‌ترین غذاها هستند ولی باید بگوییم که این تصور اشتباه است. برخی از پیتزاها چون پیتزا مرغ و قارچ علاوه بر اینکه طعم خوشمزه و لذیذی دارند کم کالری نیز هستند چرا که فاقد کالباس و سوسیس می‌باشند. در تولید انواع کالباس و سوسیس‌ها از مواد نگهدارنده استفاده می‌شود و دارای نمک و چربی بالایی هستند و در صورتی که در مصرف آن‌ها زیاده روی کنیم باعث چاقی ما می‌‌شوند.

البته پیتزا مرغ و قارچی به عنوان پیتزای کم کالری شناخته می‌شود که در تهیه آن از پنیرهای پرچرب استفاده نشده باشد برای مثال به‌ جای پنیر موزارلا که چرب است از پنیرهای کم‌ چرب ریکوتا استفاده کنید و همچنین در زمان خوردن سس زیادی روی آن نریزید. گاهی پیتزا مرغ و قارچ با نام پیتزا چیکن نیز شناخته می‌شود و این غذا در منوی فست فودی شادی اکباتان وجود دارد که با فیله مرغ گریل شده درست شده و از انواع پیتزا رژیمی و سالم محسوب می‌شود.

پیتزای قارچ و گوشت

پیتزای قارچ و گوشت نیز به عنوان یکی دیگر از سالم‌ترین فست فودهای دنیا شناخته می‌شود که با گوشت و قارچ تهیه می‌شود و سوسیس و کالباس ندارد و چاق کننده نیست. البته به شرطی که در تهیه پیتزا گوشت و قارچ از گوشت‌های بدون چربی و پنیر پیتزای کمتری استفاده شود.

پیتزا سبزیجات

اگر به دنبال یک غذای فست فودی کم کالری و سالم هستید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما پیتزا سبزیجات است که با مواد اولیه سالم چون ذرت، زیتون، بادمجان، قارچ، فلفل دلمه‌ای، کدو، کلم بروکلی و غیره درست می‌شود و در ترکیبات آن هیچگونه سوسیس، کالباس و گوشتی وجود ندارد البته باید بگوییم که پنیر آن را نیز کم کنید تا یک پیتزا رژیمی و کم کالری داشته باشید. افراد گیاه‌خوار یا وگان و کسانی که رژیم دارند می‌توانند به سراغ مصرف پیتزای سبزیجات بدون نگرانی بروند.

ساندویج همبرگر

ساندویج همبرگر یا برگر یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال سالم‌ترین غذاهای فست فودی به شمار می‌آید البته همبرگری که بدون مواد نگهدارنده باشد و با گوشت مرغوب و تازه درست شود تا علاوه بر داشتن طعمی خوشمزه، سالم نیز باشد. در ساندویچ همبرگر گوجه، پیاز و کاهو نیز وجود دارد که هر یک از آن‌ها خواص خاصی برای بدن دارند البته به یاد داشته باشید که در تهیه این ساندویچ بهتر است که از سس استفاده نشود ویا اینکه مقدار سس کم باشد تا میزان کالری ساندویچ بالا نرود.

همبرگر زغالی یکی از همبرگرهای کم کالری است چرا که در تهیه آن از روغن استفاده نمی‌شود اگر به خوردن همبرگر با طعم دودی و ذغالی علاقه دارید مقاله طرز تهیه همبرگر ذغالی خوشمزه و لذیذ را مطالعه کنید.

اگر به دنبال بهترین برگر در اکباتان هستید حتما برگرهای فست فود شادی را امتحان کنید چرا که همگی با گوشت تازه، مواد اولیه باکیفیت، سالم و مرغوب تهیه شده‌اند و غذاهایی کم کالری و سالم محسوب می‌شوند.

سیب زمینی سرخ کرده در فر

اگر علاقه زیادی به خوردن سیب زمینی سرخ کرده دارید ولی به فکر کم کردن وزن خود نیز هستید می‌توانید چند سیب زمینی را به صورت خلالی خرد کنید و همگی را در ظرف مخصوص فر بریزید. مقداری روغن زیتون، نمک و چاشنی‌های مورد نظرتان را به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و سپس ظرف را در فر قرار دهید. با این روش یک سیب زمینی سرخ کرده ولی کم کالری خواهید داشت.

در نهایت باید بگوییم که غذاهای فست فودی جایگاه محبوبی در منوهای کافه‌ها و رستوران‌ها پیدا کرده‌اند و انتخاب فست فود سالم که بدن شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون به خصوص بیماری‌های قلبی ‌عروقی قرار ندهد کار نسبتا سختی است. فست فودهایی که در این مقاله به معرفی آنها پرداختیم مقادیر کمی چربی، نمک و قند دارند و سلامتی بدن را به خطر نمی‌اندازند و انتخاب مناسبی برای کسانی هستند که رژیم دارند و یا افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *