پیتزا

محبوب ترین پیتزاها در ایران را بشناسید!

محبوب ترین پیتزا‌ها در ایران

پیتزا یکی از غذاهای پرطرفدار است که در حال حاضر در بسیاری از فست فودی‌ها به فروش می‌رسد. این غذا در زمان ابتدای ورودش به ایران تا به امروز با استقبال زیادی روبرو شده است به طوری که برخی از خانواده‌ها به طور معمول یک وعده در هفته را به خوردن پیتزا اختصاص می‌دهند.

پیتزا یک غذای فوق العاده خوشمزه ایتالیایی است که در ابتدا از خمیر، سس گوجه فرنگی و پنیر ساخته شد و امروزه در انواع مختلف و به شکل‌های خلاقانه تهیه شده و در سرتاسر جهان و ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطعاً در منوی فست فودی‌ها و رستوران‌ها شما پیتزاهای مختلفی را می‌بینید ما در این مقاله شما را با محبوب ‌ترین پیتزاها در ایران آشنا می‌کنیم که بسیار پرطرفدار هستند پس تا انتهای آن با ما همراه باشید.

پیتزاهای محبوب در ایران کدامند؟

پیتزاها با ترکیب چند ماده اولیه و مواد مختلفی دیگری در انواع متنوعی تولید می‌شوند. تنوع پیتزا موجب شده است که با سبک، سلیقه و ذائقه افراد مختلف هماهنگی داشته باشد و هر فرد بتواند پیتزای مورد علاقه خود را یافته و از خوردن آن لذت ببرد. محبوب‌ترین پیتزاها در ایران شامل پیتزاهای زیر می‌شود.

پیتزای مارگاریتا

یکی از پیتزاهای محبوب در بین ایرانیان پیتزای مارگاریتا است که میزان پنیر آن زیاد بوده و مخلفات آن کم است و در تهیه‌ی آن یک سس مخصوص به کار می‌رود. مواد تشکیل دهنده پیتزای مارگاریتا شامل سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا، روغن زیتون و برگ ریحان است و رنگ‌های سفید، سبز و قرمز آن تداعی رنگ پرچم ایتالیا می‌باشد. جالب است بدانید که اولین پیتزای ایتالیایی پیتزای مارگاریتاست که در قرن نوزدهم تهیه شده است.

پیتزا سیسیلی

پیتزا سیسیلی در شهر سیسیلی ایتالیا برای اولین بار تولید شد. این پیتزا معمولاً به شکل مستطیلی بوده و در تهیه‌ی آن از خمیر ضخیم، پنیر، زیتون، سس گوجه فرنگی، کاپر و مواد تزیینی دیگر استفاده می‌شود.

پیتزا مخلوط

پیتزا مخلوط از پیتزاهای محبوب در ایران است که در آن سوسیس و کالباس به کار می‌رود و برخی از فست فودی‌ها از گوشت نیز در ترکیب این پیتزا استفاده می‌کنند. از دیگر موادی که برای خوش طعم شدن پیتزا مخلوط مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توانیم به فلفل دلمه، قارچ، زیتون، سس گوجه فرنگی، و پنیر اشاره کنیم.

پیتزا گوشت و قارچ

پیتزای گوشت و قارچ علاوه بر ایران در دنیا نیز جزو پرطرفدارترین پیتزاها محسوب می‌شود در تهیه این پیتزا از قارچ، فلفل دلمه، گوشت چرخ کرده و پیاز استفاده می‌شود. خمیر پیتزای گوشت و قارچ معمولاً ضخیم است و علاوه بر موادی که گفتیم قارچ، سس گوجه فرنگی و مواد تزیینی دیگر به همراه پنیر نیز استفاده می‌شود.

پیتزا مخصوص

پیتزا مخصوص از دیگر پیتزاهای پرطرفدار در ایران است که آن را می‌توان یک پیتزای پروپیمان دانست. در این پیتزا مخلفات زیادی چون قارچ، فلفل دلمه، سوسیس، کالباس و غیره وجود دارند و طعم کالباس و پنیر طعم قالب می‌باشد. هر رستوران و فست فودی پیتزای مخصوص به خود را دارد و شما می‌توانید در فست فود شادی بهترین پیتزا مخصوص را بچشید.

پیتزا سیر و استیک

پیتزا سیر و استیک جزو خوشمزه‌ترین پیتزاها محسوب می‌شود که در شکل‌های مختلفی طبخ و تهیه می‌شود. در تهیه‌ی این پیتزا از سیر و فیله گوشت استفاده می‌شود که برخی از فست فودها از گوشت رشته شده یا از ورقه‌های گوشت به صورت کامل استفاده می‌کنند در نهایت می‌توانیم بگوییم که در پیتزا استیک گوشت، مزه قالب است و علاوه بر آن مواد دیگری چون زیتون، سیر و فلفل دلمه‌ای نیز وجود دارد.

پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی به دلیل طعم خوشمزه و برجسته گوشت پپرونی در ایران و جهان بسیار محبوب شده است. این پیتزا یک تندی خاص داشته و دستورهای مختلفی برای تهیه‌ی آن وجود دارد و همین موضوع موجب متنوع شدن پیتزای پپرونی شده است. از جمله پیتزاهای پپرونی می‌توانیم پیتزای آمریکایی، ایتالیایی، ناپولیتن و غیره را نام ببریم. معمولاً در این پیتزا از سس گوجه فرنگی، خمیر، پنیر موزارلا، برش‌های نازک کالباس پپرونی به همراه سس مخصوص و زیتون استفاده می‌شود.

پیتزا مکزیکی

پیتزا مکزیکی اصالتا متعلق به کشور مکزیک است که در تهیه‌ی آن از مواد مختلفی چون پیاز، زیتون، پنیر، خمیر، سس گوجه فرنگی، کالباس پپرونی و گوشت چرخ ‌کرده استفاده می‌شود.

در نهایت باید بگوییم که پیتزا به دلیل داشتن مزه فوق العاده به یکی از خوشمزه‌ترین غذاها در ایران و سراسر دنیا تبدیل شده است. از محبوب ‌ترین پیتزاها می‌توانیم پیتزا سیسیلی، پیتزا مخلوط، پیتزا پپرونی و غیره را نام ببریم که در تهیه آن‌ها از مواد مختلفی استفاده می‌شود که هر فرد مطابق با ذائقه خود می‌تواند بهترین پیتزا را یافته و خریداری کند. برخی از افراد علاقه دارند که پیتزا را در منزل خود طبخ کرده و میل کنند اما اگر شما به دنبال خوشمزه ترین پیتزا در اکباتان هستید فست فود شادی بهترین مکان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *