برگر

طرز تهیه همبرگر ذغالی خوشمزه و لذیذ

طرز درست کردن همبرگر ذغالی

همبرگر یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای فست فودی است که در دنیا طرفداران زیادی دارد. همبرگر با توجه به ذائقه و سلایق متفاوت افراد با چاشنی‌های متفاوت و به چند روش مختلف تهیه می‌شود. برای مثال همبرگر را می‌توان در روغن سرخ کرد و یا آن را به صورت گریل شده و کبابی آماده نمود.
اگر همبرگر را با استفاده از منقل یا باربیکیو درست کنید روغن کمتری در مقایسه با روش‌های دیگر استفاده می‌شود‌ در نتیجه غذایی کم کالری‌تر و سالم‌تری خواهید داشت و همین دلیل باعث شده است تا ورزشکاران و حتی افراد رژیمی به همبرگر ذغالی علاقه زیادی داشته باشد.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و یا به همبرگر با طعم دودی و ذغالی علاقمند هستید، این مقاله را از دست ندهید. در ادامه طرز تهیه همبرگر ذغالی را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده‌ایم پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

مواد لازم برای پخت همبرگر ذغالی

مقدار مواد ذکر شده در این بخش برای دو نفر است و اگر می‌خواهید برای تعداد افراد بیشتری همبرگر ذغالی تهیه کنید با توجه به جدول زیر اندازه‌ها را زیاد کنید.

مواد لازم مقدار لازم
گوشت چرخ کرده 300 گرم
فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز خرد شده هر کدام 1 قاشق غذاخوری
سیر دو حبه
پیاز سفید رنده شده 1 عدد
جعفری ریز خرد شده 2 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه و پخت همبرگر ذغالی

1- پیاز را پوست گرفته و آن را بشویید و سپس با قسمت درشت رنده کن دستی آن را رنده کنید.

2- آب پیاز را کاملا با فشار دست بگیرید و سپس آن را در داخل یک ظرف مناسب بریزید.

3- سیرها را رنده کرده و به ظرف اضافه کنید.

4- فلفل دلمه‌ای‌ها را که به صورت ساطوری ریز خرد کرده‌اید را همراه با گوشت چرخ کرده، جعفری خرد شده و ادویه‌های لازم (نمک و فلفل سیاه) به ظرف اضافه کنید. لازم به ذکر است که افزودن فلفل دلمه‌ای و جعفری کاملاً به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد و اگر دوست ندارید می‌توانید آن‌ها را به مواد اضافه نکنید.

5- مواد ریخته شده در داخل ظرف را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. برای اینکه یک همبرگر ذغالی حرفه‌ای داشته باشید لازم است تا به مدت ۱۰ دقیقه مواد را با دست ورز دهید تا کاملاً منسجم و چسبنده شوند. البته می‌توانید از غذاساز نیز برای این کار استفاده کنید.

6- در این مرحله مایه همبرگر آماده شده است و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را با دستانتان به شکل یک گوله شکل دهید.

7- هر گوله را درون دو لایه پلاستیک فریزر قرار داده و با استفاده از قالب زن همبرگر حالت دهید. اگر قالب زن همبرگر ندارید می‌توانید گوله‌ها را بین دو بشقاب قرار داده و قالب بزنید.

8- بعد از اینکه همبرگرها را قالب زدید آن‌ها را با همان پلاستیکی که در دورشان است به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در داخل فریزر بگذارید.

9- بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه همبرگرها را از فریزر خارج کنید. در این مرحله منقل زغال را روشن کنید و صفحه گریل و یا توری گریل را روی زغال‌ها قرار دهید.

10- همبرگرها را با فاصله مناسب روی صفحه یا توری گریل قرار دهید. با توجه به حرارت منقل می‌بایست هر سمت همبرگرها به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه کبابی شوند.

11- بعد از اینکه همبرگرهای شما به صورت کامل مغز پخت شدند نوبت به سرو آن‌ها می‌باشد.

12- نان همبرگر را باز کرده و همبرگر ذغالی آماده شده را به همراه خیارشور، کاهو، گوجه در داخل نان قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید.

نکات لازمی که باید در تهیه همبرگر ذغالی بدانید

  • جهت تهیه همبرگر ذغالی معمولا از گوشت چرخ کرده گوساله یا گوسفندی استفاده می‌کنند و اگر وگان (گیاه‌خوار) و یا رژیم هستید می‌توانید از سویا به جای گوشت استفاده کنید.
  • بهترین گوشت برای تهیه همبرگر، گوشتی است که به میزان ۲۰ درصد چربی داشته باشد در صورتی که چربی گوشت از این میزان کمتر باشد همبرگر شما شکننده و خشک می شود.
  • اگر علاقه دارید که همبرگر ذغالی خود را به شکل مخصوص‌تری تهیه کنید در زمان سرو یک ورق ژامبون نیز روی آن قرار دهید.
  • می‌توان نان همبرگر را هم بعد از برش زدن روی باربیکیو یا منقل قرار داد تا مقداری طعم ذغالی به خود بگیرد.
  • در زمان سرو همبرگر زغالی خوشمزه بسته به سلیقه و ذائقه خود از سس مخصوص همبرگر یا سس‌های فرانسوی و مایونز استفاده کنید.
  • این غذا در هر 100 گرم تنها 230 کالری دارد.

طرز پخت چیز برگر ذغالی

برای خوشمزه‌تر و لذیذتر شدن همبرگر ذغالی می‌توان از پنیر ورقه‌ای یا پنیر پیتزا نیز همراه همبرگر استفاده کرد البته اگر با کالری بیشتر مشکلی ندارید‌. طرز تهیه همبرگر ذغالی با پنیر که با نام چیز برگر ذغالی نیز شناخته می‌شود با برگر ذغالی تفاوتی ندارد و از همان دستور پختی که در بالا گفته‌ایم استفاده میکنند. فقط تنها لازم است که یک دقیقه قبل از برداشتن همبرگر از روی منقل یا باربیکیو، پنیر ورقه‌ای یا پنیر پیتزا روی آن‌ها قرار دهید تا ذوب و پخته شوند.

با آموزش پخت همبرگر ذغالی و دانستن نکاتی که در این مقاله گفتیم شما می‌توانید در منزل خود یک همبرگر ذغالی خوشمزه را تهیه کرده و میل کنید ولی اگر زمان و حوصله کافی برای انجام این کار را ندارید و ساکن اکباتان هستید می‌توانید به صورت اینترنتی و غیرحضوری خوشمزه‌ترین برگرهای اکباتان را که از مواد اولیه باکیفیت و سالم تهیه شده‌اند را از فست فود شادی سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *